torsdag 10 februari 2011

Vad tycker vi egentligen om Simon Gärdenfors?

Serietecknare, haschrökare, tramsare, rappare och, icke att förglömma, slacker. Simon Gärdenfors kan beskrivas på många olika sätt. Om han är mest känd för sina serier eller sin medverkan i Las Palmas ser jag ingen direkt vinst i att spekulera närmare kring.

Då denna bloggs fokus ska ligga på musik får den läsare som är nyfiken på serierna googla sig själv fram till dessa.

Jag har upptäckt att vi är få som på allvar uppskattar Simon och hans bidrag till svensk musik, och då inte minst hiphop. Det kan ha att göra med att jag uppskattar trams, rap och slackerattityder. Det kan också ha att göra med att Simon faktiskt gör sin grej och skiter fullkomligt i vad andra tycker.

Just nu ligger Las Palmas på is, och ett projekt (som nu visserligen har ett par år på nacken) som mer fokus ska läggas på är Far & Son, tillsammans med Frej Larsson (Slagsmålsklubben, Maskinen) men då Frej har en del annat att stå i föll det sig inte bättre än att Simon presterade ett eget album.

Delge gärna era åsikter om Simon i kommentarsfältet, så delar jag med mig av tre alster från allas vår Simon.





Simon Gärdenfors - Jag gifte mig med henne för det verkade jobbigt att göra slut (spotify)


Fred ut,

White Boi Gus

3 kommentarer:

  1. Antingen hatar man Simon, eller så älskar man honom. Eller så har man inte nån uppfattning riktigt, eller så tycker man om typ han serier men inte hans musik, eller så har man bara hört musiken och aldrig läst serierna.
    Vad jag tycker? Typ nåt mittemellan.

    SvaraRadera
  2. Simon som musiker/rappare: Orgasm! Fyndig, smart och berörande, dum i huvudet och extremt stötande i största allmänhet behöver väl också nämnas.
    Simon som serietecknare: I stort sett bara störd (inte nödvändigtvis dåligt)

    SvaraRadera